Pinchflat

Budoucnost vlaků v Praze – lepší než auto a Beroun za 13 minut

Raw Attributes

Source: Daniel Kotula - MHD
  • playlist_index: 8
  • matching_search_term:
  • nfo_filepath: /downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-03-20 - Budoucnost vlaků v Praze – lepší než auto a Beroun za 13 minut.nfo
  • last_error:
  • uploaded_at: 2025-03-20T17:00:08Z
  • original_url: https://www.youtube.com/watch?v=8ZUjqpMSYxo
  • short_form_content: false
  • updated_at: 2025-11-25T12:04:07Z
  • prevent_download: false
  • description: Železniční doprava zažívá v posledních letech nevídaný rozkvět. A týká se to i Prahy! Které přelomové vlakové projekty změní cestování v hlavní městě i jeho okolí v nejbližší budoucnosti? A kdy se konečně dočkáme rychlodráhy na letiště? To vše prozradíme v tomto videu! Za boomem železniční výstavby stojí masivní podpora Evropské unie. A tak se i u nás staví nové koleje a nádraží. Kde se na ně můžeme těšit? Berounský tunel Spojit má – jak název napovídá – hlavní město s Berounem. Ze Smíchovského nádraží bude hlavní vjezd do tunelu pod tramvajovým mostem na Barrandov, druhý vjezd bude u Branického mostu. Končit bude těsně před Berounem, kde bude připravena i odbočka na plánovanou vysokorychlostní trať na Hořovice a Plzeň. Cestu Praha–Beroun by měl vlak zvládnout za 13 minut. Kolik bude nová trať stát? Zatím se hovoří o 50 milionech korun. Stavět by se mělo začít koncem roku 2028 a hotovo má být okolo roku 2035. Východní trasy Východní vysokorychlostní trať, respektive plány na ni, počítá se dvěma větvemi – do Brna a Ostravy a také na Hradec Králové a Pardubice. Výjezd bude ze dvou směrů – z Vršovic do Běchovic (se zastávkou na Zahradním Městě) a pak z Libně do Běchovic. Navazující trať mezi Běchovicemi a Poříčany bude čtyřkolejní. Přibližně na úrovni Nehvizd je naplánovaný přestupní terminál Praha-Východ, na který budou směřovat autobusy a vznikne tu parkoviště pro 3 tisíce aut. Do centra Prahy odtud bude cesta vlakem trvat pouhých 15 minut. Za Poříčany se bude trať dělit na brněnskou a pardubickou (resp. hradeckou). Severní trať Třetí směr, se kterým se počítá, je na sever do Drážďan. Trať bude mít dva tunely – pod Českým Středohořím v délce 18 km a druhý pod Krušnými horami, který bude mít 26 km a stane se tak nejdelším vlakovým tunelem ve střední Evropě. Trať začne u Balabenky, kde se zanoří do tunelu, a vyjde u Letňan, kde bude stát první terminál. Druhý se plánuje u Roudnice nad Labem, odkud se cestující dostanou do centra Prahy za pouhých 19 minut. Rychlodráha na letiště Výstavba rychlodráhy se již rozjela v Bubnech, další úsek se chystá od nádraží Veleslavín přes nádraží Ruzyně na Letiště Václava Havla. Vzhledem k investici okolo 100 miliard korun se Správa železnic rozhodla financovat stavbu formou PPP projektu. Výběr soukromé firmy, jež se na stavbě bude podílet, by měl být hotový do roku 2026, a tak se začne stavět velmi brzo. Pak ještě zbývá tunel mezi Výstavištěm a Veleslavínem a bude hotovo. Rychlodráha by měla cestující dopravit z letiště do centra za 20 minut. Pokud vás rychlodráha na letiště zajímá víc, podívejte se na naše video: https://youtu.be/hbZTgd9sfCM?si=XCjtRE29TlDNWeEb Ostatně odpověď jsme v jednom z videí hledali i na otázku, proč stavba rychlodráhy trvá tak dlouho: https://youtu.be/pcEl7DQUc8w?si=H6c7i5GWbF2u9u0D Tak co na projekty nových rychlovlaků říkáte? Myslíte si, že zlepší život v Praze a jejím okolí? Dejte nám vědět do komentářů! 0:00 (Rychlo)vlaková revoluce v Praze a okolí 0:26 Boom železniční dopravy 1:08 Tunel do Berouna 3:39 Tratě na východ od Prahy 6:32 Na sever až do Drážďan 8:07 Kdy bude rychlodráha na letiště? Terminál Smíchov bude hrát pro dopravu v Praze a jejím okolí důležitou roli. Co všechno o něm musíte vědět? Podívejte se: https://youtu.be/XxEdGKk0vl4?si=rdhKaVG-4ORCrQHp Ostatně Smíchov není jediným nádražím, které čekají změny. Podobně na tom jsou i tři ikonická nádraží v Praze. Co s nimi bude? Zjistili jsme to: https://youtu.be/_6IGDWMWeGM?si=w7Av8aEmPDgRcX5V Věděli jste, že vlaky jsou nejrychlejším způsobem, jak cestovat i po samotné Praze? Rádi vám to dokážeme: https://youtu.be/T5sxgJke6_U?si=ZoTR0k4NWX6ZGvcC Že na letiště má vést rychlovlak, není žádnou novinkou. Víte ale, co čeká pražské letiště v budoucnu? A jakou historii má za sebou? Podívejte se: https://youtu.be/4Ge1G6gpv6c?si=4ETJfYvB3TyPE9LA Sledujte nás také na sociálních sítích: FB (pravidelně nové nemovitosti a informace z realitního trhu): https://www.facebook.com/realitnikancelarkotula IG (co se děje v zákulisí natáčení a naší práce): https://www.instagram.com/kotula.daniel Potřebujete pomoc s prodejem nebo pronájmem nemovitosti? Ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme: https://www.kotula.cz/ Vážíme si vaší podpory, díky! Daniel, Lukáš, Honza, Martina, Květa, Ruda
  • media_id: 8ZUjqpMSYxo
  • id: 19218
  • prevent_culling: false
  • media_filepath: /downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-03-20 - Budoucnost vlaků v Praze – lepší než auto a Beroun za 13 minut.mp4
  • metadata_filepath: /downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-03-20 - Budoucnost vlaků v Praze – lepší než auto a Beroun za 13 minut.info.json
  • media_size_bytes: 168765240
  • thumbnail_filepath: /downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-03-20 - Budoucnost vlaků v Praze – lepší než auto a Beroun za 13 minut-thumb.jpg
  • predicted_media_filepath: /downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-03-20 - Budoucnost vlaků v Praze – lepší než auto a Beroun za 13 minut.mp4
  • media_downloaded_at: 2025-11-25T12:03:59Z
  • title: Budoucnost vlaků v Praze – lepší než auto a Beroun za 13 minut
  • uuid: 33286780-3d8a-42f4-a908-47f4ccac92ca
  • subtitle_filepaths:
  • upload_date_index: 0
  • media_redownloaded_at:
  • livestream: false
  • culled_at:
  • inserted_at: 2025-11-25T12:01:40Z
  • source_id: 16
  • duration_seconds: 611
Worker
State
Scheduled At
Pinchflat.Downloading.MediaDownloadWorker completed