Pinchflat

Nová tramvaj 52T v Praze: Nejpohodlnější a nejtišší jízda v historii MHD?

Raw Attributes

Source: Daniel Kotula - MHD
  • playlist_index: 6
  • matching_search_term:
  • nfo_filepath: /downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-06-26 - Nová tramvaj 52T v Praze: Nejpohodlnější a nejtišší jízda v historii MHD?.nfo
  • last_error:
  • uploaded_at: 2025-06-26T16:01:06Z
  • original_url: https://www.youtube.com/watch?v=dJRxu2RHPyk
  • short_form_content: false
  • updated_at: 2025-11-25T12:03:25Z
  • prevent_download: false
  • description: Po měsících čekání a testů vyjela do ostrého provozu nová tramvaj Škoda 52T. Jakými technologiemi disponuje, v čem je lepší než její předchůdkyně, kde skrývá nějaké ty „mouchy“, ale i jak se v ní třeba sedí, jsme se rozhodli ukázat v tomto videu. Vydejte se s námi na exkluzivní jízdu tramvají 52T! Čím 52T předčí svou předchůdkyni 15T a čím zaujme na první svezení? • Díky velkým oknům je tramvaj opravdu prosvětlená. • Bezbariérový nástup i výstup potěší nejen cestující s handicapem, ale i rodiče s kočárky. Přibyla i vyhrazená místa pro kočárky a vozíky. • Dvě sedačky na každé straně uličky zajišťují víc míst k sezení. Sedačky jsou navíc polstrované, takže pohodlnější. • Víc míst k stání zajišťuje širší prostor v kloubech tramvaje. Celkově by se mělo do tramvaje vejít 243 cestujících. • Díky novému řešení podvozku je jízda nejen plynulá, ale také tichá. • Také informační systém prošel „upgradem“ – na 6 obrazovkách najdete vše důležité. • Všechny vozy jsou klimatizované. Malé vady na kráse • 52T má jen pět dveří, dva z pěti článků tramvaje je dokonce úplně bez dveří. To může znepříjemňovat a také zpomalovat nastupování a vystupování, především ve špičce, když bude tramvaj přeplněná. • 52T je o 4 cm širší než její předchůdkyně. Ačkoli se to zdá jako zanedbatelný údaj, v hustém pražském provozu, kde se tramvaje často potýkají s nejrůznějšími překážkami, to může znamenat různé nepříjemnosti. Například když vůz neprojede kolem zaparkované dodávky. Zajímavosti, co stojí za zmínku • Za povedeným vzhledem 52T stojí známý průmyslový designér Tomáš Chludil ze Škoda Group (jeho rukopis ostatně nese již tramvaj T3 Coupé). • Unikátní bezpečnostní systém snižuje riziko nehod. • Maximální rychlost tramvaje je 80 km/hod, nicméně maximální povolená provozní rychlost je stanovena na 70 km/hod. • Unikátní elektrodynamická motorová brzda umožňuje nejen plynulé zpomalování, ale také vracení energie do sítě. • Panel s číslem linky je zvenku poprvé i na levé straně tramvaje. • 52T umožňuje automatické sčítání cestujících v tramvaji. • Uvnitř vozů je speciální antigraffiti nátěr. • Jedna tramvaj vyjde přibližně na 83 milionů korun, dopravní podnik si objednal 40 vozů, a pokud využije opci na všech 200 kusů, vyšplhá se cena na 16,6 miliardy korun. • Do konce roku 2025 by mělo v Praze jezdit 20 tramvají 52T. • Nové tramvaje postupně nahradí nejen dosluhující vozy T3, ale v budoucnu budou jezdit také na plánovaných nových tratích. Počítá se s nimi také pro páteřní linky (9, 10, 17, 18, 22 a 26). Jak se vám 52T líbí? Už se těšíte, až se svezete? Nebo jste novou tramvají už jeli? Dejte nám vědět do komentářů! 0:00 Nová tramvaj 52T 0:50 Vyrážíme na trať 1:53 První dojmy cestujících 3:03 Více místa i cestujících 3:59 Plynulá a tichá 4:55 Kdo za 52T stojí? 5:27 Vychytávky zvenčí 7:06 Malé vady na kráse 7:40 Kolik 52T stojí? 8:10 Kde bude nová tramvaj jezdit 8:44 Jak hodnotíme jízdu? Tramvajím se nevěnujeme poprvé. Nedáno jsme například natočili video věnující se tramvajovým rekordům: https://youtu.be/oJkwNK1wv4s?si=hMLxXWRC5_9z1ZJL S Prahou je kromě tramvají neodmyslitelně spojené i metro. My se byli podívat přímo pod zem, na stavbu nové linky D: https://youtu.be/7FRXmqwwkqg?si=sDFGj8wabD4qg-LM Možná jste slyšeli také o metru S. Co se pod tímto označení skrývá a v čem je tento projekt unikátní? Podívejte se: https://youtu.be/ur7-4aU8Gus?si=tjFfKfq0v5wkFPAF Stále větší význam budou mít v hlavním městě i vlaky. Na jejich budoucnost jsme se zaměřili ve videu: https://youtu.be/8ZUjqpMSYxo?si=dgOp03qXwM_NcDiJ Sledujte nás také na sociálních sítích: FB (pravidelně nové nemovitosti a informace z realitního trhu): https://www.facebook.com/realitnikancelarkotula IG (co se děje v zákulisí natáčení a naší práce): https://www.instagram.com/kotula.daniel Potřebujete pomoc s prodejem nebo pronájmem nemovitosti? Ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme: https://www.kotula.cz/ Vážíme si vaší podpory, díky! Daniel, Lukáš, Honza, Martina, Květa, Ruda
  • media_id: dJRxu2RHPyk
  • id: 19216
  • prevent_culling: false
  • media_filepath: /downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-06-26 - Nová tramvaj 52T v Praze: Nejpohodlnější a nejtišší jízda v historii MHD?.mp4
  • metadata_filepath: /downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-06-26 - Nová tramvaj 52T v Praze: Nejpohodlnější a nejtišší jízda v historii MHD?.info.json
  • media_size_bytes: 187268794
  • thumbnail_filepath: /downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-06-26 - Nová tramvaj 52T v Praze: Nejpohodlnější a nejtišší jízda v historii MHD?-thumb.jpg
  • predicted_media_filepath: /downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-06-26 - Nová tramvaj 52T v Praze: Nejpohodlnější a nejtišší jízda v historii MHD?.mp4
  • media_downloaded_at: 2025-11-25T12:03:17Z
  • title: Nová tramvaj 52T v Praze: Nejpohodlnější a nejtišší jízda v historii MHD?
  • uuid: d52fb825-76fc-4090-9c99-355b4e5e2346
  • subtitle_filepaths:
  • upload_date_index: 0
  • media_redownloaded_at:
  • livestream: false
  • culled_at:
  • inserted_at: 2025-11-25T12:01:33Z
  • source_id: 16
  • duration_seconds: 570
Worker
State
Scheduled At
Pinchflat.Downloading.MediaDownloadWorker completed