We can't find the internet
Attempting to reconnect
Something went wrong!
Hang in there while we get back on track
- Copy JSON
- Force Download
- Delete Files
- Delete and Ignore
Raw Attributes
-
playlist_index:
5 -
matching_search_term:
-
nfo_filepath:
/downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-07-31 - Stanice pražského metra, jak je neznáte – skrytá vrata, rekordy i vychytávky.nfo -
last_error:
-
uploaded_at:
2025-07-31T16:00:49Z -
original_url:
https://www.youtube.com/watch?v=X56nUluSrTs -
short_form_content:
false -
updated_at:
2025-11-25T12:03:19Z -
prevent_download:
false -
description:
Možná jimi denně procházíte a ani si nevšimnete, jak jsou zajímavé. Ano, mluvíme o stanicích metra. Přitom každá z nich je něčím jedinečná! Ostatně to jsme se rozhodli vám dokázat v tomto videu. Čeho si všímat, až zase příště budete ve stanici metra čekat na svůj vlak? A které zajímavosti jste o stanicích netušili? Typy stanic metra Podle prostoru je můžeme rozdělit na: • jednolodní (a to buď zcela otevřený, jako je to např. na Hájích či Opatově, nebo se sloupy, jež najdete např. na Kačerově či I. P. Pavlova); • dvoulodní (ty zatím v Praze nejsou, změnit se to však má s dostavbou linky D); • trojlodní (ty najdete třeba v centru na přestupním Můstku). Podle způsobu stavby pak v Praze máme: • ražené stanice (většinou ty ve velké hloubce, např. Náměstí Míru, jež je nejhlubší stanicí pražského metra); • hloubené stanice (jsou blíže k povrchu a často jednolodní, např. již zmíněné Háje); • povrchové (Vyšehrad) nebo nadzemní (Luka). Podle uspořádání nástupiště jsou stanice: • ostrovní, tedy s nástupištěm uprostřed (těch je v Praze naprostá většina); • boční s nástupištěm na kraji (Vyšehrad, Hlavní nádraží, Střížkov, Nemocnice Motol); • raritou je Rajská zahrada, jež má nástupiště v patrech nad sebou. A pak v Praze najdete i stanice: • obratové (v prostoru za stanicí je možné jízdu obrátit na protisměrnou kolej – patří k nim všechny současné konečné, ale i ty minulé, např. Dejvická, Smíchovské nádraží nebo Florenc); • s obřími ocelovými vraty (většinou jsou skrytá v tunelu, ale na Ládví jsou viditelná – jsou součástí ochranného systému metra pro případ hrozby). Chcete znát více zajímavostí o pražském metru? Pak se podívejte na naše video, kde jsme je shrnuli: https://youtu.be/iU-cXxcXVkU?si=1I5fKxyu4i95iBrn Jak vypadá provoz ve stanici V každé stanici najdete dozorčího stanice, který nejenže hlídá v prostoru pořádek pomocí kamer, ale také stanici ráno otevírá a večer zavírá. Provoz metra začíná až ve chvíli, kdy připravenost na lince potvrdí všichni dozorčí – teprve pak se zapíná elektřina do kolejnice, která je pod žlutým krytem. Pokud by vás zajímalo, v čem drží metro rekordy, doporučujeme naše video: https://youtu.be/5Q8Z4j8JguU?si=GsDhhJZ6WpMw4rF0 Proč tu tak fouká? Metro jede v tunelu rychlostí až 80 km/hod. Pohyb souprav v tunelech samozřejmě způsobuje i pohyb vzduchu. Největší průvan vzniká ve stanicích s jediným výstupem nebo tam, kde je před i za stanicí dlouhý tunel (např. Vltavská). Naopak třeba v nových stanicích na lince A je vítr minimální, a to díky průduchům mezi tunely. Na menší průvan možná mysleli i autoři nové linky D. Jak vypadá její stavba? Podívejte se: https://youtu.be/7FRXmqwwkqg?si=jcTWu4CJleJZrAI1 Orientační systém V každé stanici najdete orientační systém, tedy směrovky ke vstupu a výstupu, označení jednotlivých směrů linky, seznam všech stanic i seznam stanic na dané lince. Orientační označení mají také výstupy z vestibulu – písmeno E a příslušnou číslici. Samostatný orientační systém je v metru připraven i pro nevidomé. Ostatně i orientaci v metru jsme věnovali samostatné video, konkrétně o novém jezevčíkovi: https://youtu.be/vAy5F7zdyGc?si=2X2aiSv9byPcSuTg A pokud chcete při přestupech v metru ušetřit co nejvíc času, rádi poradíme: https://youtu.be/NYREtT_kpWs?si=_qoxac94nqNBTUwE Hlavně bezpečně Co dělat, pokud by někdo spadl do kolejiště? K zastavení soupravy slouží nouzová tlačítka, jež jsou na začátku i konci nástupiště. Pokud by už metro nedokázalo zabrzdit, je jedinou možností lehnout si do žlábku mezi kolejemi a vyčkat na pomoc. Nouzové tlačítko znemožní i odjezd soupravy, například když někdo spadne mezi vagony apod. Obdobná tlačítka mají i eskalátory. O kterých zajímavostech ze stanic pražského metra jste neměli ani ponětí? A na co jsme naopak zapomněli? Napište nám do komentářů! 0:00 To nejlepší ze stanic metra 0:51 Jaké typy stanic máme? 3:20 Provoz stanice 5:14 Zaměřeno na vítr 5:57 Orientační systém stanic 7:03 Pomoc pro nevidomé 7:43 Tlačítko pro případ nouze Sledujte nás také na sociálních sítích: FB (pravidelně nové nemovitosti a informace z realitního trhu): https://www.facebook.com/realitnikancelarkotula IG (co se děje v zákulisí natáčení a naší práce): https://www.instagram.com/kotula.daniel Potřebujete pomoc s prodejem nebo pronájmem nemovitosti? Ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme: https://www.kotula.cz/ Vážíme si vaší podpory, díky! Daniel, Lukáš, Honza, Martina, Květa, Ruda -
media_id:
X56nUluSrTs -
id:
19215 -
prevent_culling:
false -
media_filepath:
/downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-07-31 - Stanice pražského metra, jak je neznáte – skrytá vrata, rekordy i vychytávky.mp4 -
metadata_filepath:
/downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-07-31 - Stanice pražského metra, jak je neznáte – skrytá vrata, rekordy i vychytávky.info.json -
media_size_bytes:
121969479 -
thumbnail_filepath:
/downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-07-31 - Stanice pražského metra, jak je neznáte – skrytá vrata, rekordy i vychytávky-thumb.jpg -
predicted_media_filepath:
/downloads/Daniel Kotula - MHD/2025-07-31 - Stanice pražského metra, jak je neznáte – skrytá vrata, rekordy i vychytávky.mp4 -
media_downloaded_at:
2025-11-25T12:03:10Z -
title:
Stanice pražského metra, jak je neznáte – skrytá vrata, rekordy i vychytávky -
uuid:
c911a56a-d73c-4106-be4c-0434d85c7bb0 -
subtitle_filepaths:
-
upload_date_index:
0 -
media_redownloaded_at:
-
livestream:
false -
culled_at:
-
inserted_at:
2025-11-25T12:01:29Z -
source_id:
16 -
duration_seconds:
581
|
Worker
|
State
|
Scheduled At
|
|---|---|---|
| Pinchflat.Downloading.MediaDownloadWorker | completed |